tirsdag 6. februar 2018

Guds utvalgte folk? Hvorfor det?

Trenger vi enda en bok om Israel?  Jeg har lett etter en enkel liten bok som viser hvorfor jødene er Guds utvalgte folk og hva de er utvalgt til. En bok som både viser hva Bibelen sier, men som også sier noe om jødenes historiske rett til landet, hvordan staten Israel ble opprettet og hvorfor FN i dag er så fiendtlig innstilt til Israel.

Siden man enten måtte lese flere bøker for å en en innføring i dette, eller fordi språket ikke var så lett tilgjengelig, har jeg lenge tenkt at det er viktig å få ut en liten og enkel innføring i de spørsmål som har med jødene og Israel å gjøre - sett fra et kristent ståsted. 

Denne lille boken tar opp alle de ting som er nevnt ovenfor, og gir leserne en lettlest innføring i disse spørsmål.  Jeg tror det kan være en øyeåpner for de mange troende som ikke har engasjert seg i dette spørsmålet, eller som ikke har hatt noe særlig kunnskap om dette tidligere.  Jeg vil sterkt oppfordre alle Israels venner til å kjøpe inn denne boken for å gi den videre til kristne venner og kjente.  For at det skal skje bidrar jeg ved å gi 50% rabatt til alle som kjøper 10 eksemplarer av boka.   Prisen på boka er også lav i utgangspunktet, bare kr 98,- pr stk + porto.  Du kan bestille boka, enten du vil ha 1 eller flere, på www.frihet.no (klikk på webadressen).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar