lørdag 13. januar 2018

Elsk hverandre


"I dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud, men at Han har elsket oss og har sendt Sin Sønn til soning for våre synder. Elskede! Hvis Gud elsket oss slik, så skylder også vi å elske hverandre." 1. Joh 4:10-11

Kjærligheten er det helt sentrale i Bibelen.  Først handler det om Guds kjærlighet til oss.  Det var denne kjærligheten som drev Gud til å sende sin Sønn til jorden.  Det var ikke naglene som holdt Jesus fast til korset, det var kjærligheten til deg og meg.  I denne kjærligheten inviteres vi inn.  Du kan leve omsluttet av Guds kjærlighet.  Men Guds kjærlighet er også en utfordring til oss, om å elske hverandre.  Å elske hverandre handler om å se, og om å bli sett.  Det handler om omsorg og nestekjærlighet.  Jesus sier det slik i Lukas 10:27: "Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte, av hele din sjel, av all din kraft og av hele ditt sinn, og din neste som deg selv."  Jeg tror vi kan be om at denne kjærligheten skal bli mer synlig.  Hvorfor ikke be Herren vise deg hva du kan gjøre i dag for at noen skal oppleve seg elsket? Hva med å invitere hjem til deg noen i din menighet som du kanskje ikke kjenner så godt?  Kjærligheten er praktisk og finner muligheter og veier fra hjerte til hjerte.  På denne måten bygger vi også Kristi menighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar