søndag 31. desember 2017

"Takk for det gamle!"


Til denne tid har Herren hjulpet oss.  1. Sam 7:12

Jeg vet ikke hvor lenge du kan se bakover på et liv med Jesus, men jeg er sikker på at du kan skrive under på dette; Til denne tid har Herren hjulpet oss.  Ikke alltid på den måten du gjerne ville, men Han har valgt sin måte å hjelpe deg på.  Det har Han gjort i år, og det vil Han også gjøre i året som kommer.  I Jes 43 står det: ”Tenk ikke på det som hendte før, akt ikke på det som en gang var.”  Jeg tror ikke poenget med dette verset er at vi ikke skal se oss tilbake for å takke Gud for alt Han har gjort for oss.  Det handler vel heller om at vi ikke kan leve på gamle velsignelser.  Vi må ikke glemme at når vi står på terskelen til ett nytt år, så er det et nytt år med ny nåde og nye velsignelser fra Herren.  Vi synger i en sang: ”Tell velsignelsene Gud har gitt.”  Jeg tror det er viktig å holde fast på det gode, det Herren har gjort for oss i tidligere tider.  Jeg tror det er viktig å gi Gud ære og takk for alt Han har gjort.  Samtidig løfter vi blikket og går videre med Herren.  Vi går inn i et nytt år med takknemlighet til Herren for alt Han gjorde for oss i dette året, og med forventning til alt Han vil gjøre i året som ligger foran.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar