onsdag 15. november 2017

Er Guds ord så viktig ?

Synes du Bibelen er viktig?  Hva gjør du da for at andre skal lese den?  Vil du være med å gi Nytestamenter til skoleungdom, hotellgjester, sykehuspasienter, innsatte i norske fengsler og asylmottak?

Å bli med på dette er lettere enn du tror.  Gideon i Norge deler ut ca 60.000 testamenter hvert år.  Du kan bli med!

Mitt første møte med Gideon var i 1978 (så vidt jeg husker).  Da kom noen representanter for denne organisasjonen på besøk på Lyngmyr Ungdomsskole i Tvedestrand.  Da fikk vi høytidelig utdelt hvert vårt Nytestamente - som både var på norsk og engelsk.  På bildet ser du dette testamentet til høyre.  Det med klistremerker på.  Det ble flittig brukt av meg i tenårene.  Særlig synes jeg det var spennende å lese på engelsk.

Senere har jeg fått muligheten både til å bli medlem, men også til å være med å dele ut testamenter ved et par anledninger.  Det var både spennende og interessant å få være med å dele ut testamenter til nye studenter på NTNU i Trondheim for noen år siden.  Noen av studentene hadde aldri sett en Bibel.  Vi hadde med oss testamenter på flere språk, siden mange av studentene kommer fra utlandet.  Fine samtaler fikk vi også.

En utfordring til deg i dag
Det er mange vitnesbyrd om hvordan disse Nytestamentene har forvandlet menneskers liv.  Mange har blitt frelst og mange har fått liv forvandlet.  Slike vitnesbyrd kan du lese om i bladet som Gideon utgir.  Jeg garanterer deg at dette er interessant lesning.  

Min utfordring til deg i dag er ikke å bli medlem, men at du kan bli "Venn av Gideon".  Som venn av Gideon betaler du kr 250,- i året.  Dette er penger som da går til utdeling av testamenter.  Driftskostnader av organisasjonen tar medlemmene seg av.  Ditt bidrag går til testamenter.  Du vil da også få Gideonbladet fire ganger i året.  Det er her du kan lese hva som skjer, om utdeling av testamenter og vitnesbyrd fra mennesker som har lest dem.

Hvordan blir du en venn?
Hvis du vil være med å spre Guds ord på denne måten, kan du bare skrive en epost til post@gideon.no.  Skriv: Jeg vil bli venn av Gideon.  Oppgi Navn, adresse og gjerne også epost-adresse og telefonnummer.  Så vil du etter hvert høre fra Gideon.

Vil du lese mer om Gideon, kan du gå inn på nettsiden www.gideon.no

Jeg håper du vil stå sammen med oss andre i arbeidet med å bringe Guds ord til mennesker i ulike livssituasjoner både i Norge og andre steder.  Ha en velsignet dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar