torsdag 16. februar 2017

KRISTUS i Det Gamle Testamentet ??

Ser du Kristus når du leser Det Gamle Testamentet?  Etter at min siste bok kom ut i begynnelsen av februar, har nå de første tilbakemeldingene kommet.  Både fra pastorer og andre har rapportene vært at boken er til glede og velsignelse.

En pastor skrev følgende til meg: 
- Hei. Blir så begeistret av å lese boken din "Kristus i Det gamle Testamentet", Mosebøkene. Så velskrevet og dokumentert på Guds ord. Tusen takk! Dette var et meget bra produkt.

En annen har uttalt at Det Gamle Testamentet har blitt "Nytt" for ham.  

Slike tilbakemeldinger er selvfølgelig hyggelig å få.  Boken som du ser på bildet handler om hvordan Kristus og hans budskap om frelse og nåde vises tydelig gjennom de fem Mosebøkene.  Boken som er på 214 sider og innbundet i hardcover, kan kjøpes for kr 249,-  + porto på www.frihet.no

Dette er bok nummer en i en serie på tre bøker om hvordan Kristus og evangeliet stråler frem fra hver eneste bok i Det Gamle Testamentet.  Det er bøker som uten tvil vil åpne Skriften for leseren, og for noen er det en åpenbaring.  De neste to bøkene handler om Kristus hos profetene (kommer i april) og Kristus i Skriftene (kommer til høsten).  Jeg har selv hatt stor glede av å jobbe med dette tema, og brukt de siste månedene på å forkynne nettopp om Kristus fra Det Gamle Testamentet - slik både Jesus og de første kristne gjorde, siden Det Nye Testamentet ikke ble samlet før et par hundre år senere.  

Har du lest boken, så legg gjerne igjen en kommentar her på bloggen.  

LES OGSÅ: Det var noen som hadde detaljkunnskap flere hundre år før det skjedde.


 ANBEFALINGER:

«Jeg blir så begeistret av å lese boken «Kristus i Det gamle Testamentet, Mosebøkene». Den er velskrevet og dokumentert på Guds ord. Tusen takk! Dette var et meget bra produkt.» 
- Karstein Magnar Pahr, pastor i Pinsemenigheten Sion Øygarden


«I en tid hvor bibelkunnskapen er lav er det rent oppbyggelig å lese en bok som øser av de bibelske kildene og gir næring for troen.» 
- Bjørn Olav Hansen, leder for Baptistenes bønnenettverk
   

3 kommentarer:

  1. Fjærli Olav i Bibelfellesskapet på Facebook skriver:
    Jeg fikk boken i posten og har allerede rukket å glede meg stort over den. Jeg er en som elsker bøker, og jeg har lest mange. Tror også at jeg kjenner litt til temaet Kristus i GT fra før.
    Likevel er det noe med helheten og det grundige arbeid som Ulf Magne Løvdahl her har lagt ned, som gjør denne boken unik.

    Har du som er en bibelelsker skaffet deg denne boken?

    Den er herved anbefalt...

    SvarSlett
  2. Vidar Jensvoll skriver: Eg har nå lese eindel i denne fyrste av dei tre nye bøkene om Kristus i det gamle testamentet (bok nr 1 tek for seg Mosebøkene). Den er veldig bra, og syner oss på ein enkel og tydelig måte at Frelseren har vore med også gjennom heile den gamle pakt. Fantastisk gledelig og oppbyggelig lesning !!!

    SvarSlett
  3. Magne Vågnes skriver: Hvilket forhold hadde Jesus til GT - de jødiske skriftene? Det er viktig å vite for å unngå forvirring fra enkelte bibellærere som mener at GT er upålitelig. De hevder at skribentene var "under loven" og kunne ikke forstå Guds nåde, dermed framstilte de Gud på feil måte i GT.
    Men Jesus svarte forføreren Satan med følgende ord: - Det står skrevet. Det står atter skrevet... Vær ikke redd for å lese GT og tro på tekstene slik de er skrevet, forsøk også å forstå innholdet i forbildene om Jesus. Jeg vil anbefale en bokserie av Ulf Magne Løvdahl, "Kristus i Det gamle testamente", Frihet forlag. Takk Gud for bibeltroende bibelærere.

    SvarSlett